تولید محتوا توسط کاربر

به همه محتوایی که مخاطبت از محصول یا خدمتت میسازه،محتوای تولید شده توسط کاربر یا user generated content یا به اختصار UGC میگن.

تولید محتوا توسط کاربر،طلای رایگان

قبلاً در مورد f factors باهاتون حرف زدم و گفتم الان دیگه کسی خیلی به تبلیغات گوش نمیده بیشتر خریدا بر اساس صحبت هایی که از سمت اطرافیان ما و توصیه هاشون،شکل میگیره.پس یو جی سی رو میتونید در کنار فعالیت‌های مارکتینگ تون قرار بدین.

یو جی سی میتونه یه کامنت کوتاه باشه تا یه مقاله میتونی یه عکس باشه یا یه ویدئو.ممکنه جاهایی باشه که شما بهش دسترسی دارید و از همه مهمتر جاهایی باشه که شما بهش دسترسی ندارید.

هیچکدوم از ماها به تموم تبلیغات جذاب برندهای مختلفی که هر روز شاهدشونیم اعتماد نداریم.در واقع همه مطمئنیم تا حدی تبلیغات اغراق میکنن.

اما اگه فردی که سودی از این قضیه نمیبره،از همون محصول یا خدمت تعریف کنه چی؟

تا حالا چند بار شده که میخواستی یه کالایی بخری اما قبلش رفتی توی قسمت کامنت ها و نظرات مشتری ها رو خوندی و از خریدش منصرف شدی؟برای من بارها این اتفاق افتاده،خواستم کالایی از دیجی کالا بخرم،اما نظرات منفی دیگران رو دیدم از خرید اون محصول منصرف شدم.طبق تحقیقات هاب اسپات،نظر مخاطب 12 برابر تاثیرگذاری بیشتری نسبت به پیام های خود کسب و کار داره.

اگه یو جی سی منفی بود

ممکنه بعضی یو جی سی ها منفی باشن و شما بهشون برخورد کنید.در رابطه با این نوع یو جی سی ها باید خیلی درست برخورد کنید چون اگه یو جی سی رو موقتا بکشید میره و سر و کلش جایی پیدا میشه که دیگه بهش دسترسی ندارید مثل یه چت یا یه جمع خودمونی که شما توش نیستین.

تولید محتوا توسط کاربر،کجاها اتفاق میوفته؟

جاهایی که همه بهش دسترسی دارن مثل کامنت های پست های اینستاگرام،وبلاگ یا سایتت

جاهایی که بهش دسترسی نداری و تاثیر خیلی بیشتری داره مثل جمع های دوستانه،مهمونی ها،پای تلفن،توی چت و هزار جای دیگه که خریدار هست و اما تو نیستی.

مهمتر از یو جی سی منفی،برخورد شماست

یک کاربر سوم با دیدن نظر منفی ممکنه کمی دید منفی پیدا کنه اما برخورد شما میتونه دید همون کاربر را به کلی تغییر بده.از طرفی همیشه یو جی سی ها منفی هستن،پس برید دنبال ارتباط عمیق ساختن با آدما که اگه جایی شما نبودی و اون افراد بودن و از شما وکسب و کارتون دفاع کنن.

با حذف کامنت یا نظر منفی خریدار ،فقط اون فرد رو برانگیخته می کنی تا بیشتر نظر منفی در مورد شما بده.اجازه بده نظرات منفی هم داشته باشی،برخوردت با نظرات منفی و مدیریت این نظرات به خودی خود،یه مزیت رقابتی برات محسوب میشه.

از طرفی با پاسخگویی درست به مشکلات خریدار احتمالاً مشکلات اونا برطرف میشه و مجدداً تبدیل میشن به یه خریدار راضی و تبلیغ کننده برای کسب و کارت.

حواست باشه،توی دنیای امروز با این حجم از تبلیغات اگه روابط عمومی خوبی برای جواب به نظرات منفی نداشته باشی و نتونی یو جی سی مناسبی برای بیزینس خودت داشته باشی،در بهترین حالت هم،هیچ وقت دیده نمیشی.

باید به این باور برسی که مخاطب ها به حرف های بیزینس ها اعتمادی نمیکنن،بلکه به حرف های مشتری های قبلی اعتماد می کنن.

پس نظرات مشتری های قبلی میتونه یه ابزار بزرگ بازاریابی و تبلیغاتی برای بیزینست باشه که باید بهش توجه ویژه ای کنی.

چی کاری کنم UGC درست شه؟

  • روابط عمیق بسازید
  • از خریداران بخواهید نظرشون رو بگن
  • کال توو اکشن داشته باشید
  • پروموشن هایی را بر اساس یو جی سی درست کنید
  • از UGC های مثبت استقبال کنید
  • به UGC های منفی بازخورد مناسب بدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *