اصول فعالیت حرفه ای در اینستاگرام

چرا بعضی ها خیلی تلاش می کنند اما به نتیجه مطلوبی نمی رسند و با خودشان می گویند که اینستاگرام جواب نمی دهد.نه اینطور نیست،چون این افراد قواعد بازی و اصول فعالیت حرفه ای در اینستاگرام را بلد نیستند.

اگر این اصولی که به شما خواهم گفت را رعایت کنید،به شما قول خواهم داد پیج تان به نتیجه مطلوبی خواهد رسید.

 

اصل 1: بیشتر کاربران اینستاگرام موبایلی هستند

9/99% کاربران اینستاگرام از طریق موبایل به این برنامه دسترسی دارند.چون استفاده از این برنامه در گوشی خیلی راحت تر از نسخه دسکتاپ کامپیوتر است.پس شیوه دیده شدن و درک کردن پست هایتان در موبایل را در نظر بگیرید.

هیچ وقت فکر نکنید آن چیزی را که در برنامه های ویرایش کامپیوتری می بینید همان چیزی است که کاربران در موبایل شان می بینند.

با فضای محدودی بصری که اینستاگرام دارد،طراحی های پیچیده با جزئیات زیاد به همراه متن های طولانی در اینستاگرام جایی ندارد.موقع طراحی پست و تهیه ویدئو باید ذهنی داشته باشید که دیده شدن روی موبایل را به درستی تصور کند

کاربران موبایلی،بسیار بی حوصله هستند و خیلی سریع از روی پست شما گذر می کنند،پس باید توجه آنها را در کمتر از چند ثانیه جلب کنید.مثلاً با یک تیتر جذاب کاربر را متوقف کنید.

 

اصل 2: بصری بودن اینستاگرام

اینستاگرام یک برنامه فوق العاده بصری می باشد،بهمین دلیل باید از عکس ها و ویدئو های با کیفیت استفاده کنید اگر این کار را انجام ندهید،کاربران شما به سرعت از روی پست شما می گذرند و خیلی زود پست تان را فراموش می کنند.

با عکس یا ویدئوی با کیفیت و واضح،صفحه تان به چشم هر بازدید کننده ای جذاب و حرفه ای بنظر می رسد و در نتیجه فالوئر های بیشتری جذب می کنید.پس روی یک گوشی که دوربین با کیفیتی دارد،سرمایه گذاری و از اپلیکیشن های ویرایش عکس و ویدئو استفاده کنید تا کیفیت بصری محتوای تان را بالا ببرید.

کاربرای اینستاگرام،علاقه دارند که بیشتر ببینند تا اینکه متن های طولانی بخوانند،پس متن های کپشن تان خیلی طولانی نباشد و متن هایی که روی عکس یا ویدئو قرار مینویسید خلاصه و جذاب باشد.

 

اصل 3: ریز محتوا

بهترین محتوایی که در اینستاگرام جواب می دهد،میکرو کانتنت است.یعنی محتواهای کوچک.در یک دقیقه،یک نکته مشخص و خوب را بیان کنید.ویدئو و متن های طولانی تهیه نکنید و ابتدای کلیپ خیلی وقت برای سلام و احوالپرسی نگذارید،خیلی سریع بروید سراغ اصل مطلب.چون کاربران اینستاگرام حوصله ندارند خیلی روی پست شما بمانند.ریز محتوا یعنی محتوای قابل مصرف با کمترین زمان و تمرکز.

یعنی در ویدئوهایتان خیلی ساده صحبت کنید،طوری صحبت کنید که مخاطب شما برای درک حرف هایتان،خیلی نیاز به تمرکز و درک مطلب نداشته باشد.

 

اصل 4: مرتبط کار کردن

محتوایی که تولید می کنید باید کاملاً مرتبط با بازار هدف تان باشد.شلخته کار نکنید،مثلاً موضوع پیج شما انگیزشی است،یک روز در مورد آلودگی هوا،روز بعد در مورد نتیجه فوتبال و ... (غیرمرتبط با موضوع تان) پست کار نکنید.اگر اینطوری کار کنید،مخاطب شما را ترک خواهد کرد.

 

اصل 5: ارتباط عمیق و تعامل

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی است که مبنای آن ارتباط است و اولین گام برای ارتباط موثر شناخت مخاطب است.

اگر این 9 اصل را رعایت کنید،می توانید ارتباط عمیقی با مخاطب هایتان برقرار کنید و تعامل خوبی بگیرید.

تعامل یعنی تعداد Like,Comment,Save,Share

 

اصل 6: انسانی بودن

در ویدئوها خودمانی برخورد کنید،فیلم بازی نکنید.اگر خودمانی باشید،پیج تان خشک و خسته کننده نخواهد بود و مخاطب هایتان از پیج شما لذت می برند که یکی مثل خودشان را دنبال می کنند.این اصل برای برقراری ارتباط خیلی مهم است.

مردم کسی را دوست دارند که احساس کنند شبیه خودشان است.

 

اصل 7: ارزشمند بودن

اینستاگرام یعنی اینستاگرام یعنی تبادل ارزش.یعنی یک چیزی بدهید و یک چیزی دریافت کنید.شما بعنوان صاحب پیج،باید یه ارزشی به مخاطب ها بدهید و در برابر این کار،مخاطب ها زمان و توجه خودشان را به شما می دهند.در حال حاضر با ارزش ترین دارایی های مخاطب که گرفتن آن خیلی سخت است،زمان و توجه است.

چون غیر شما،صد ها پیج دیگر را فالو دارد و در کانال های تلگرام و سایت های دیگر هم حضور دارد.توسط این تعداد صفحات،بمباران اطلاعاتی می شود.خب چه کاری انجام بدهیم تا در ذهن مخاطب جزو 10 پیج برتر مخاطب باشیم.این کار سختی است اما شدنی می باشد.

اگر زمان و توجه مخاطب را بگیرید،قطعاً می توانید پول آنها را هم بگیرید.

باید محتوایی تهیه کنید تا مخاطب با دیدن آنها حس کند چه گنج ارزشمندی را پیدا کرده است.

 

اصل 8: فروشنده نبودن

اینستاگرام ویترین مغازه شما نیست که فقط محصول یا خدمات تان را برای فروش آنجا قرار دهید.باید چندین بار به مخاطب ارزش دهید بعد یکبار درخواست کنید.

یعنی 10 درصد محتوای پیج تان در مورد فروش و بقیه باید برای محتوای با ارزش مانند آموزش،سرگرم کننده،خبرهای داغ و دسته اول و ... باشد.

اگر شخصی پیج اینستاگرام خود را به ویترین مغازه تبدیل کند یعنی در حال،حداقل استفاده از امکانات اینستاگرام می باشد.

روز به روز محصولات و خدمات پیچیده تر و تخصصی تر می شوند و مردم سردرگم تر می شوند که کدام را انتخاب کنند.

این روز ها فروشنده خوب کم پیدا می شود.فروشنده خوب یعنی یک مشاور خوب برای خرید،یعنی کمک کند مشتری راحتر محصول یا خدمات مورد نیازش را انتخاب و خرید کند.پس در اینستاگرام قبل از آنکه یک فروشنده باشید یک مشاور قابل اعتماد و با ارتباط مناسب باشید.با تولید محتوای خوب می توانید خودتان را بعنوان یک متخصص و مشاور در هر زمینه ای معرفی کنید.

پس از این به بعد باید ذهنیت تان نسبت به خودتان اینطور باشد که من یک فروشنده نیستم و یک مشاور قابل اعتماد و با ارتباط مناسب هستم.

 

اصل 9: ثابت قدم بودن

اگر همه اصل های قبلی را رعایت کنید اما این اصل را رعایت نکنید،هیچ فایده ای ندارد.برای موفقیت در اینستاگرام باید فعالیت متداومی داشته باشید.

پیج شما مانند فرزندتان است و هر روز باید به آن غذا (تولید محتوا،ارتباط برقرار کردن) بدهید.

اگر دوست داشتید بقیه مطالب آموزش اینستاگرام را بخوانید یا اگر ایده کسب درآمد از اینستاگرام ندارید،حتماً روی لینک های مربوطه کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *