آموزش تبلیغات در اینستاگرام

یکی از مهمترین بخش های آموزش اینستاگرام ،تبلیغات در اینستاگرام می باشد که از اهمیت بالایی برخوردار است.تبلیغات یکی از لزومات اینستاگرام است که اگر اصولی این کار را انجام ندهید،پولتان به هدر می رود و افسرده می شوید.

قصد دارم در این مقاله،راز و رمز های تبلیغات پربازده و موثر در اینستاگرام را به شما آموزش دهم تا از سوخت شدن پول تان برای تبلیغات جلوگیری کنید.

گمنامی مهمترین دلیل،عدم موفقیت یک بیزینس می باشد.باعث می شود جیب و کیف پولتان خالی باشد.

گمنامی،مهمترین دلیلی است تا مردم شما را نشناسند و از محصولات و خدمات شما استفاده نکنند.اصلاً مهم نیست شما بهترین محصول یا خدمات را دارید اگر گمنام باشید،هیچ ارزشی ندارید.

سریعترین راه نجات از گمنامی تبلیغات است.اگرمی خواهید از گمنامی نجات پیدا کنید،باید تبلیغات کنید.باید همه دنیا از وجود شما اطلاع پیدا کنند.با انجام تبلیغات،اثرات شگفت انگیزی را در کسب و کارتان می بینید.

تبلیغات در اینستاگرام

چرا مردم از تبلیغات می ترسند؟

دو نوع تبلیغات وجود دارد،تبلیغات برای برندسازی و تبلیغات برای فروش.

موضوع بحث ما تبلیغات برای فروش است که اصول و قواعدی دارد و اگر اصولی تبلیغات نکنید،نتیجه خاصی نمی گیرید و فقط پول تان به هدر می رود.مردم به خاطر عدم آگاهی از اجرای صحیح تبلیغات و به هدر رفتن پول می ترسند.

تبلیغات فروش،ریزه کاری های زیادی دارد که باید آنها را یاد بگیرید و اجرا کنید.یکسری راهکار های تاثیرگذاری دارد که اگر یاد بگیرید و یک مقدار خلاقیت را چاشنی کار کنید،نتایج شگفت انگیزی را می بینید.

چند درصد از هم صنفی های شما،روی اصول،تبلیغات می کنند؟

زیر 5 درصد.اگر کاری انجام دهید که فقط 5% افراد انجام می دهند،نتایجی میگیرید که همان 5% میگیرند.در غیر اینصورت نتیجه ای مثل 95% افراد معمولی میگیرید که کار خاصی انجام نمی دهند.

در این مقاله قرار است مطالبی را به شما آموزش دهم که فقط 5% از هم صنفی های شما انجام می دهند و هنوز تبلیغات بصورت اصولی،اشباع نشده است.

اگر تبلیغ کردن در اینستاگرام را خوب یاد بگیرید،چقدر بازدهی دارد؟

حداقل 500%.یعنی 10 میلیون برای تبلیغات هزینه کنید و 50 میلیون برداشت کنید.

اگر در ابتدای کار هستید،50% از سود خالص تان را صرف تبلیغات کنید.

فقط یادتان باشد،ابتدا به اندازه یک بیستم بودجه تبلیغاتی تان،تبلیغ تستی انجام دهید و ببینید محتوای تبلیغاتی شما بازخورد خوبی دارد یا نه؟اگر مورد تایید بود،کل بودجه تبلیغاتی را هزینه کنید و  تبلیغات اینستاگرامی انجام دهید.

به چه پیجی تبلیغ دهیم؟

اولین قدم قبل از تبلیغات،شناخت مخاطب هدف تان است.باید در پیجی تبلیغات انجام دهید که فالوورهای آن به بازار هدف شما نزدیک باشند و در حوزه مرتبط با بیزنس شما فعالیت کنند.مثلاً اگر کار شما فروش لباس های ورزشی و بدنسازی هست،باید در پیج هایی تبلیغ کنید که در زمینه بدنسازی آموزش قرار می دهند.

تبلیغات در اینستاگرام

تبلیغات در پیج های اینفلوئنسرها یا عمومی؟

امروزه تعداد بلاگرها بسیار زیاد شده و خیلی از این پیج ها فالوور فیک دارند و تشخیص آن برای ما سخت شده است.

همچنین تعداد تبلیغات در پیج های بلاگری بسیار زیاد شده و بهمین دلیل از اعتماد فالورها به بلاگر ها بسیار کمتر شده است.

قابل ذکر است هزینه تبلیغات در پیج های عمومی به نسبت پیج های بلاگری،کمتر است و شما با هزینه اندک هم می توانید تبلیغات انجام دهید.

اگر ابتدای شروع کار هستید و تعداد فالوورهای پیج شما به 10کا نرسیده است،بهتر است در پیج های عمومی تبلیغ کنید.چون هزینه تبلیغ در پیج های اینفلوئنسر بالاست و برای شما که تازه شروع کردید مناسب نیست.

با هزینه کم می توانید تبلیغات انجام دهید و تست کنید اگر محتوای تبلیغاتی تان جواب داد،بیشتر تبلیغ می کنید و اگر بازخورد خوبی نگرفتید،محتوای تبلیغاتی تان را عوض کنید.ضرر این کار بسیار اندک است نسب به تبلیغات اینفلوئنسری.

اگر پیج اینستاگرام تان رشد کرد،در پیج های اینفلوئنسری تبلیغ کنید،چون بازخورد بسیار خوبی برای شما خواهد داشت.

 

بهترین پیج های اینستاگرام برای تبلیغ

پیدا کردن بهترین پیج برای تبلیغات اینستاگرام،کار راحتی نیست.نمی دانید کدام پیج برای تبلیغات،بهتر از بقیه است.

یکی از بهترین روش های پیدا کردن پیج های خوب برای تبلیغات اینستاگرام،آزمون و خطاست.یعنی تبلیغات خود را در پیج های مختلف منتشر کنید تا ببینید کدام پیج بازخورد بهتری داشته است.

تنها مشکل این روش آن است که هزینه زیادی دارد اما نگران این موضوع نباشید چون ما این کار را انجام دادیم و لیست بهترین پیج های اینستاگرام که تبلیغات در آنها بیشتر جواب می دهد را برای شما تهیه کرده ایم.

لیست کامل از تمام پیج هایی که تبلیغات در آنها قطعاً موثر خواهد بود را در لینک زیر قرار داده ایم و می توانید رایگان دانلود کنید.

لیست بهترین پیج های عمومی اینستاگرام برای تبلیغات

لیست بلاگرهای اینستاگرام برای تبلیغات

 

چه وقتی تبلیغات در اینستاگرام را شروع کنیم؟

سه اصل را قبل از شروع تبلیغات باید رعایت کنید.

  1. ظاهر پیج: تا زمانی که یک ظاهر درست و حسابی برای پیج تان درست نکردید،تبلیغات نکنید.عکس پروفایل خوب،بایو عالی،کاور هایلایت مناسب،کاورهای پست،تم رنگی خوب و … این موارد روی نرخ تبدیل تبلیغات و میزان فالو کردن تاثیر بسیار زیادی دارد.
  2. محتوای خوب: محتوای ارزشمند و باکیفیت تاثیر بسیار بالایی در جذب فالور از طریق تبلیغات دارد.هر چقدر محتوای آموزشی،محتوای سرگرمی،معرفی محصول بصورت خلاقانه در پیج تان داشته باشید،احتمال فالو شدن پیج شما را در تبلیغات بالا می برد.
  3. تعداد پست مناسب: قبل از شروع تبلیغات،حتماً باید حداقل 30 تا پست عالی و قابل قبول در پیج تان قرار داشته باشد.مخاطب با تعداد پست بالا،متوجه فعالیت شما می شود.اما اگر تعداد کمی پست داشته باشید،مسلماً احتمال فالو شدن پیج تان کم می شود.

تبلیغات در اینستاگرام

برای پیج تان تبلیغات نکنید تا زمانیکه:

  • دلیلی به مخاطب برای فالو کردن ندادید
  • تعداد کمی پست در پیج تان دارید
  • قالب و ساختار پیج تان را درست نکردید
  • محتوای ارزشمند تولید نکردید
  • استمرار در انتشار پست و استوری ندارید

مشخصات یک تبلیغ خوب در اینستاگرام چیست؟

انتقال حس خودمانی

مردم باید با شما حس همزاد پنداری کنند تا بتوانید روی آنها تاثیر بگذارید.

احساسی کردن مخاطب

در تبلیغات تان باید حال مخاطب ها را خیلی خوب کنید یا حال شان را خیلی بد کنید.

ایجاد حس کنجکاوی

حس کنجکاوی مردم را در تبلیغات تان قلقلک دهید.مثلاً در مورد یک پست خاص در پیج تان،لایوی که قرار است برگزار کنید،معرفی یک محصول خاص و … صحبت کنید.

آموزش دهید

در محتوای تبلیغات تان، آموزش دهید تا مردم تا یک حدی به توانایی شما ایمان بیاورند.

دعوت به اقدام

پایان تمام تبلیغات تان باید یک دعوت به اقدام (Call To Action) داشته باشید.این فرمول باید انتهای تبلیغات شما باشید:

اگر میخوای پس ….

عوامل احساسی کردن مخاطب

  • رسیدن به پول و ترس از فقر
  • رسیدن به سلامتی و ترس از بیماری
  • جلب توجه و ترس از تنهایی
  • مسائل جنسی
  • رسیدن به لذت و یا فرار از درد و ترس

مثلاً در این کلیپ،از احساسی کردن مخاطب (رسیدن به لذت و جلب توجه) استفاده کرده است

میخواهم در این قسمت،یک نکته بسیار مهم به شما بگویم.مردم به خاطر ترس از یک شکست به نسبت رسیدن به یک فرصت،خیلی بیشتر احساسی می شوند.پس اگر میخواهید تبلیغات شما تاثیرگذار تر باشید،ترس از شکست را در محتوای تبلیغاتی خود بگنجانید.

نشان دادن اعتبار در تبلیغات اینستاگرام

با سخنرانی در مقابل جمعیت،می توانید اعتبار خود را نشان دهید.یعنی تعداد زیادی از مردم،از شما تبعیت می کنند.پس شما استاد هستید و حرفی برای گفتن دارید.

سازمان و تیم بزرگ،خانه،ویلا،ماشین لوکس خود را در تبلیغات نمایش دهید،موجب اعتبار بخشیدن به شما می شود.

با توجه به کسب و کارتان،باید چند تا از روش های بالا را در تبلیغات خود نشان دهید.مثلاً اگر شما در حوزه پولدار شدن فعالیت میکنید باید ویلا و ماشین لوکس خود را نشان دهید.اگر در حوزه سخنرانی کار میکنید باید صحبت جلوی جمعیت را نمایش دهید،اگر فروش مانتو دارید،باید صف و شلوغی برای خرید را نمایش دهید.متناسب با کسب و کارتان،چند مورد را انتخاب و اجرا کنید.

نیاز نیست،کلیپ زیر را تا آخر ببینید،فقط ببینید چطور ماشین لوکس خود را با توجه به موضوع تبلیغ خود نمایش داده است.(نشان دادن اعتبار)

 
کلیپ دیگری در مورد نمایش اعتبار (سخنرانی در مقابل جمعیت) ببینید.
 
 

استفاده از موشن گرافی

اگر می خواهید فقط از موشن گرافی استفاده کنید،تاثیر چندانی ندارد اما اگر بهمراه تصویر واقعی باشد تاثیر بسیار زیادی دارد.

فروش به صورت مستقیم ممنوع

در پایان تبلیغات خود شماره تماس و آدرس سایت قرار ندهید،آدرس پیج تان را قرار دهید و مخاطب را به سمت پیج تان هدایت کنید.چون این کار بازدهی خیلی بیشتری خواهد داشت.به دنبال فروش مستقیم نباشید،کاری کنید وارد پیج تان شوند و بعد آنها را به مشتری تبدیل کنید.

ممکن است با قرار دادن آدرس سایت یا شماره تماس فروش خوبی داشته باشید ولی اگر مخاطب را به سمت پیج هدایت کنید،فروش شما چند برابر بیشتر خواهد شد.

اگر شماره تماس یا آدرس وب سایت قرار دهید،1% همان لحظه به شما نیاز دارند و از شما خرید می کنند،اما بعد از یک مدتی فراموش تان می کنند.

اما اگر آنها را به سمت پیج بیاورید،با محتوای ارزشمند آنها را در پیج خود نگه دارید،تعامل بسازید و آنها را به مشتری تبدیل کنید،آنوقت برای همیشه از شما خرید می کنند.خب پس چرا یکبار بفروشید؟به یک مشتری چندین بار بفروشید.

تبلیغات در اینستاگرام به صورت اسلایدی

وقتی تبلیغ به صورت اسلایدی باشد،به احتمال خیلی زیاد،پست شما را دو بار به فالوورها نمایش می دهد.

موج سواری روی مسائل جذاب

در این قسمت سرعت عمل و خلاقیت شما خیلی مهم است.

خلاقیت در ارتباط دادن وقایع روز به کسب و کار و تبلیغ تان،کاربرد دارد.به محض آماده شدن چنین محتوایی،باید خیلی زود برای تبلیغات آن اقدام شود.

مثلاً گرانی بنزین،کرونا و … خیلی زود تبلیغ مرتبط با موضوعات روز را بسازید.

راز میلیاردر شدن از اینستاگرام که سریع به درآمد بالا برسید:

  1. تولید محتوا در اینستاگرام (ساخت مستمر محتوای ارزشمند،جذاب و رایگان)
  2. ساخت محتوای تبلیغاتی جذاب و انتشار مناسب
  3. اجرای کمپین فروش قوی

باید هر روز برای سه مهارت بالا وقت بگذارید،چون این مهارت ها برای شما در اینستاگرام پولسازی می کنند.

رصد کردن تبلیغات در اینستاگرام

اگر می خواهید در تبلیغات اینستاگرامی بهتر نتیجه بگیرید،هر کاری که در تبلیغات صدا و سیما می بینید،انجام ندهید.

17 دیدگاه برای “آموزش تبلیغات در اینستاگرام

    • میلاد اکبری گفته:

      قبل تبلیغات حتماً پیج تان را از لحاظ ظاهری و محتوا آماده کنید تا وقتی مخاطب هدف تبلیغ شما را می بیند و وارد پیج تان می شود،جذب شود و فالوتون کند.

      • وحید گفته:

        مهمه صفحه ام موقع تبلیغ چند تا فالوور و پست داشته باشه؟من خودم تبلیغ میبینم،اول تعداد فالورهای اون پیج رو میبینم.اگر کم بود فالوش نمیکنم.

    • میلاد اکبری گفته:

      توی پیج هایی که فالوورهاشون مخاطب هدف شما هستن،تبلیغ کنید.مثلاً اگر پیج آموزش زبان دارید،می تونید توی پیج های مهاجرتی تبلیغات کنید،چون بیشتر فالورهای آنها،مخاطب هدف شما هستن.

  1. مهدی گفته:

    توی پیج کدوم اینفلوئنسر تبلیغ کنم که بازخورد خوبی بگیرم؟فالورهای اون پیج واقعی باشه

    • میلاد اکبری گفته:

      اینفلوئنسرهای خوبی مثل پانیذ اسماعیلی هست که مخاطب های واقعی و زیادی داره.سعی میکنم لیست بلاگرهای خوب برای تبلیغات رو تهیه و توی همین مقاله قرار بدم.

    • میلاد اکبری گفته:

      یکی دو هفته استوری و پستهای اون بلاگر رو زیر نظر داشته باشید،بعد تبلیغات ببینید پیجی که تبلیغ شده چقدر افزایش فالوور داشته و چقدر لایک پست هاش بالاتر رفته.حتی می تونید بعد از چند روز از پیجی که تبلیغ داده سوال بپرسید که از تبلیغش توی اون پیج راضی بود یا نه

  2. فاطره طالبی گفته:

    تبلیغات انبوه بهتره یا اینکه بصورت تکی با بلاگرها کارکنیم و ازشون بخوایم تبلیغ ما رو قرار بدن؟

    • میلاد اکبری گفته:

      اگر بصورت تکی تبلیغات کنید،امکانش هست که اون پیج برای شما فالور فیک خریداری کنه تا نشون بده پیجش فعال و خوب هست تا شما دوباره توی اون پیج تبلیغ کنید.
      اما اگر بصورت انبوه تبلیغات کنید،احتمال فیک زدن بشدت کم هست.

    • میلاد اکبری گفته:

      ببنید جواب این سوال بستگی به پیج داره،یه پیج میزان بازخورد استوری هاش بیشتر از پست هاش هست و یکی دیگه برعکس.
      اما بطور کلی رفتار مخاطب در اینستاگرام به این صورت هست که معمولاً بیشترین تایم حضور در اینستاگرام رو ،توی استوری میگذرونن و همه استوری ها حتی تبلیغات رو میبینن مگر اینکه محتوای اون استوری تبلیغاتی اصلاً جذاب نباشه.
      اما همان مخاطب ها،معمولاً 10 تا پستی که توی صفحه هوم هست رو میبینن و اگر متوجه تبلیغاتی بودن پست بشن خیلی سریع ازش رد میشن.بعد وارد اکسپلور و جاهای دیگه اینستاگرام میشن.
      در مجموع کاور مناسب و تیتر جذاب و نحوه ادیت عکس و فیلم میتونه به دیده شدن تبلیغ تون چه در استوری و چه در پست کمک تون کنه

  3. آنا گفته:

    سلام جناب اکبری
    من حدود ۳ هزارتا فالوور دارم،توی پیج عمومی تبلیغ کنم بهتره یا پیج اینفلوئنسری؟ممنون از پاسخگویی تون تون

    • میلاد اکبری گفته:

      اگر پیج تون باز باشه،افراد کمتری پیج تون رو فالو میکنن،اما کیفیت اون فالوور ها خیلی بالاست.
      اما اگر پیج موقع تبلیغ بسته باشه،افراد بیشتری برای کنجکاوی فالوتون میکنن اما کیفیت فالورها پایین تر است.(ممکن است مخاطب هدف شما نباشن و برای کنجکاوی فالو کردن)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *