insight اینستاگرام

توو اینستاگرام دو جا به ما اینسایت نمایش میده،یکبار برای صفحه و یکبار دیگه برای هر پست‌.الان میخوام insight  مربوط به پست رو بررسی کنم.

اولین بخش insight که شامل مقدار Like,Comment,Share هست در واقع تعامل یا engagement مخاطب را نشان میده،بالا بودن هر کدوم از این بخش ها هم تفسیر خودش رو داره.

اینسایت اینستاگرام

Like,Comment

بیرونی ترین نمود تعامل هر پست،همین لایک و کامنت هست حتی یکی از راه‌های بررسی اینفلوئنسرها بررسی همین دو فاکتوره.بالا بودن کامنت میتونه نشونه این باشه که شما CTA خوبی داشتید و مخاطبینتون بهتون نظر میدن.لایک هم میتونه نشون دهنده همسو بودن محتوای شما با دغدغه مخاطبین تون باشه.

Save,Share

دو تا فاکتور خیلی مهمه تعامل،همین save , share هست.اگه پست شما save بالایی داره احتمالاً محتوای کاربردی را طراحی کردید و مخاطب دوست داره مجدد پست رو بخونه.Share بالا هم نشون دهنده ی جذابیت پست شماست.

impression , Reach

دو تا فاکتور خیلی ساده و مهم.به معنی تعداد اکانت هایی هست که پست شما را دیدن اما impression به معنی تعداد دفعاتی هست که پست شما رو دیده.پس اگه من پست شما رو دو بار ببینم،به Reach یکی اضافه میشه اما به impression دو تا.نزدیک بودن impression نسبت به Reach میتونه نشونه بدی برای محتواتون باشه.

impression از کجاها بوده؟

زیر impression چندتا جمله هست که هر کدوم میگه بازدید پستتون از کجا بوده؟

From Home:

پست از فید مخاطب دیده شده

From Hashtag:

پست از طریق هشتگ دیده شده

From Location:

پست از طریق لوکیشن دیده شده

From Other:

پست از توی دایرکت یا اکسپلور دیده شده.

Follow , Profile Visit:

آخرین فاکتورها مختص تعداد بازدید پروفایل و فالو هست.پروفایل ویزیت نشون دهنده این هست که چقدر از مخاطبای شما بعد دیدن پست روی اسمتون زدن تا وارد پیجتون شن که بالا بودن این عدد هم نشون دهنده اینه که محتوا به قدر کافی جذاب بوده تا مخاطب بخواد باقی محتواها رو هم بخونه.فالو هم تعداد نفراتی هست که بعد از خوندن این پست شما را فالو کردن.

راه های جذب و افزایش فالوور اینستاگرام رو اینجا بخونید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *