تولید محتوا در اینستاگرام

اگر دوره آموزش اینستاگرام را گذرانده باشید،قطعاً متوجه شده اید که بدون تولید محتوا،احتمال رشد و موفقیت در اینستاگرام صفر می باشد.در این مقاله قصد دارم در مورد راز و رمز این موضوع با شما صحبت کنم.

تحلیل رقبا

از بچگی به ما گفتند که ببینید بقیه چه کاری انجام می دهند شما هم همان کار را انجام دهید.این طرز فکر اشتباه وارد اینستاگرام و فضای کسب و کار هم شده است.

نگاه می کنند بقیه چه پیجی راه اندازی کردند و چه کارهایی انجام دادند و از همان تقلید می کنند و این کار اشتباهی است.باید الگوبرداری کرد.

هر وقت با یک پیج موفقی مواجه شدید،عیناً همان را پیاده سازی نکنید.دنبال یک چرا در پس زمینه آن پیج باشید.چرا این پیج موفق شد؟با جواب به این سوال میتوانید،دلایل موفقیت آن پیج را پیدا کنید و با شرایط و ظرفیت خودتان مطابقت دهید.ظرفیت می تواند مهارت،استعداد،توانایی،مالی و فرصت های محلی و منطقه ای شما باشد.

چطوری رقیب ها را پیدا کنیم؟

در حوزه فعالیت تان چند تا کلمه کلیدی دارید.مثلاً اگر کار شما قنادی است،کلمات کلیدی شما کیک،شیرینی،کاپ کیک و … می باشد.

با سرچ این کلمات در اینستاگرام،پیج ها را پیدا کنید و آنهایی که موفق تر هستند را یادداشت کنید.

راه دیگر پیدا کردن رقیب از طریق هشتگ است.کلمات کلیدی را در قسمت Tag بنویسید،در قسمت Top پست هایی که نرخ بالاتر و مخاطب بیشتری دارند،قرار دارد.یعنی پیج های خوبی هستند.آدرس آن پیج ها را هم یادداشت کنید.

راه دیگر،سرچ در گوگل می باشد.وقتی کلمه کلیدی را در گوگل سرچ کنید،سایت های خوب را اول به شما نمایش می دهد. وارد آن سایت ها می شوید و پیج اینستاگرام آنها را مشاهده کنید،اگر پیج خوبی داشتند آدرس آنها را یادداشت کنید.

از پیج های خارجی هم،برای الگوبرداری میتوانیم استفاده کنیم که بسیار عالی می باشد.

جدول تحلیل رقبا

پیج های رقیبانتان را که به نسبت بقیه بهتر فعالیت می کردند را برای مدتی زیر نظر بگیرید تا جدول زیر را کامل کنید.

انواع تم محتوایی یا ستون محتوایی

موضوعات و سبک های مختلفی که حول آن می توانید محتوا تولید کنید.

  • تصویر محصول
  • محصول در حال استفاده
  • پشت صحنه
  • جملات مفید
  • ویدئو آموزشی
  • ویدئو شوخی و سرگرمی
  • زندگی شخصی
  • اعضای تیم
  • ویدئو صحبت با مشتری
  • حضور در رویداد ها
  • مصاحبه با افراد دیگر(مرتبط با حوزه کاری)
  • قسمت هایی از ویدئو دیگران

پیدا کردن موضوع برای تولید محتوا در اینستاگرام

برای بعضی از افراد پیدا کردن موضوع برای تولید محتوا در اینستاگرام خیلی سخت است.مخصوصاً برای افرادی که اوایل کار هستند.میخوام چند تا راهکار برای پیدا کردن موضوع به شما معرفی کنم:

رصد پیج های رقبا: نحوه پیدا کردن پیج های رقبا را بالا همین مقاله توضیح دادم،وارد آن پیج ها شوید و آنها را رصد کنید و ببینید فالورهای آنها در قسمت کامنت ها چه سوالاتی میپرسند.بعضی پیج ها سوالاتی که در دایرکت از آنها میپرسند را منتشر می کنند و یک جواب کوتاهی هم به آن سوالات می دهند.شما می توانید برای آن سوالات محتوا تولید کنید.

پیشنهادات گوگل: شما یک موضوعی را در گوگل سرچ کنید،پایین صفحه یک سری از کلمات را پیشنهاد می دهد(Suggestion List) اینها کلماتی هستند که مخاطب های زیادی سرچ کردند تا به جواب مدنظرشان برسند.

وب سایت های تالار گفتمان: سوالاتی که جامعه هدف تان در این سایت ها میپرسند را ببینید و برای آن سوالات محتوا تولید کنید.مثل نی نی سایت و …

انواع محتوا در اینستاگرام

ویدئو،عکس نوشته،عکس و کپشن

اهمیت ویدئو

ویدئو نسب به عکس،اهمیت بیشتری دارد،چون انتقال پیام و احساس در ویدئو نسبت به عکس،خیلی راحتر و موثرتر است.بهمین دلیل بهترین روش انتقال پیام در حوزه محتوا،ویدئو است.میبینیم هر روز تمایل مردم به دیدن ویدئو بیشتر می شود.

ویدئو نسبت به عکس تعامل و کامنت بیشتری می گیرد،روی مخاطب هدف شما تاثیرگذار تر است.

فرض کنید،قصد دارید یک پیشنهاد فروش منتشر کنید،اگر این کار را به صورت ویدئو انجام دهید،قطعاً تاثیر آن بیشتر از عکس می باشد،می توانید این مورد را خودتان هم آزمایش کنید.

محتوای بصری و صوتی باکیفیت

برای آنکه یک پست حرفه ای تولید کنید تا نگاه مخاطب را به پست تان جلب کنید باید از تصاویر،ویدئو و صدای با کیفیت استفاده کنید.

برای تهیه تصاویر و ویدئو با کیفیت می توانید از یک موبایل با دوربین خوب و برای ضبط صدای با کیفیت از یک میکروفن خوب کمک بگیرید.

معرفی سایت های تصاویر و فوتیج و مدل میکروفن

اپلیکیشن ساخت عکس نوشته

اپلیکیشن ادیت ویدئو

کاور پست اینستاگرام

کاور همان تصویر اول پست های اینستاگرام است که از عکس و تیتر تشکیل شده است.کاور یکی از عوامل اصلی دیده شدن پست ها در اینستاگرام است.

کاربرهای اینستاگرام خیلی بی حوصله هستند و خیلی زود از روی پست ها عبور می کنند.شما با یک کاور جذاب می توانید توجه مخاطب را به خودتان جلب و کنجکاوشان کنید تاپست شما را ببینند.

نکاتی در مورد تصاویر کاور

خودتان عکس برداری کنید و کمتر از تصاویر اینترنتی استفاده کنید.

استفاده از المان موضوع و تیتر در کاور

رعایت نکات عکاسی و کادربندی

استفاده از نقاشی و وکتور

نکاتی در مورد تیتر کاور

تیتر جذاب احتمال دیده شدن پست تان را چند برابر می کند.حتماً برای پست هایتان تیتر بنویسید.فرض کنید شما در پیج تان 100 تا پست بدون تیتر منتشر کردید و شخص جدید وارد پیج تان شود.آن شخص چطوری می تواند پست و مطلب مورد نیازش را پیدا کند و ببیند؟هیچ راهی نداردمگر آنکه تک تک پست هایتان را باز کند و ببینید موضوع آن پست چیست.این کار از حوصله کاربران اینستاگرامی خارج است،پس قطعا پیج تان را فالو نمی کند و می رود.

یک خوبی دیگری که تیتر دارد،آن استکه جلوه مرتب و منظم تری به پیج تان می دهد و کاربر احساس آرامش می کند وقتی پیج تان را می بیند و جذب صفحه تان می شود.

سعی کنید تیتر کاورتان خیلی بزرگ باشد تا کاربر وارد صفحه تان شد،بدون باز کردن پست ،بتواند تیترها را بخواند.

پیدا کردن موزیک برای تولید محتوا در اینستاگرام

می توانید از سایت هایی که کپی رایت موزیک ندارند استفاده کنید

Ccmiter.com

Freemusicarchive.org

Ashamaluevmusic.com

تولید محتوا برای پیج فروشگاهی

اگر روزی یکبار پست منتشر می کنید،در ساعت 21 این کار را انجام دهید و اگر روزی دو بار،در ساعت 13 و 21 منتشر کنید.

اطلاعات با جزئیات کامل را در کپشن قرار دهید.

حتماً نیم ساعت بعد از انتشار پست،استوری کنید و بعد از استوری محول،یک یا دو تا رضایت مشتری قرار دهید.

تولید محتوا برای پیج آموزشی

هر روز چندین ساعت مطالعه کنید و آموزش ببینید.

4 ثانیه اول کلیپ،قلاب باشد و بعد از آن لوگوموشن قرار بگیرد و سپس کلیپ توضیحات.

یک ساعت پس از انتشار پست،استوری کنید.خیلی خوب است که پست شما همراه با جایزه باشد.

حتماً حتماً رضایت و نتایج آموزش را استوری کنید و این موضوع بسیار بسیار مهم است.

اگر تعداد رضایت از آموزش شما زیاد است،حتماً یک پیج جدا درست و پر از نتیجه و رضایت کنید.

هر روز دوره رایگان تان را در استوری معرفی کنید و به لندینگ پیج سایت تان ارجاع دهید.

هر هفته حداقل یک لایو آموزشی عالی برگزار کنید.این موضوع بشدت مهم است و آن را جدی بگیرید.

استوری اینستاگرام

یکی از بهترین ابزارهای پولساز است و تاثیر فوق العاده ای روی تعامل با کاربر می گذارد.

حتماً در استوری حضور مستمر داشته باشید تا پیج تان زنده نگه داشته شود.حافظه مردم بسیار ضعیف است و اگر جلوی شما نباشند،فروش کاهش پیدا می کند.پس به هیچ وجه استوری گذاشتن را قطع نکنید.با استوری همیشه جلوی چشم مخاطب باشید.

در استوری حال مخاطب تان را خوب کنید.بلاگری در استوری را یاد بگیرید تا مخاطب را به خود علاقه مند کنید.

ستون محتوایی استوری

ارسال پست در استوری(پست جایزه دار):جایزه می تواند محصول یا خدمات باشد

نمایش رضایت مشتری: نظرات مثبت کاربران خود(ویدئو،عکس،صوت) را به رخ بکشید و این کار خیلی تاثیرگذار می باشد.

پشت صحنه: با مخاطب تان خودمانی شوید و پشت صحنه جالب کارتان را نمایش دهید.

نمایش لایف استایل: حتماً لایف استایل و روتین روزانه جذاب تان را استوری کنید.اگر لایف استایل تان جذاب نیست،سعی کنید رویتن روزانه خود را جذابتر کنید تا کم کم جز زندگی شما شود.

IGTV

برای فیلم های بالای 10 دقیقه از آی جی تی وی و زیر ده دقیقه از روش پست اسلایدی استفاده کنید.

اگر می خواهید از هشتگ ورودی بگیرید،بصورت IGTV پست نگذارید.

لایو

لایو بینظیر است.بیشترین تاثیر را روی جلب اعتماد کاربر دارد و بهترین ابزار برای متقاعدسازی و فروش است.

لایو دو نفره یک ابزار بسیار کاربردی برای افزایش فالوور است.

لایو بهترین ابزار برای افزایش نرخ تعامل با کاربر می باشد.

از افراد برجسته دعوت کنید که با آنها لایو مشترک برگزار کنید و این کار بشدت روی افزایش اعتبار شما تاثیر دارد.

از مخاطب ها بخواهید اطلاعیه لایو را استوری کنند.

قسمت های جذاب صحبت با افراد برجسته را جدا کنید و به انها بدهید و از آنها بخواهید که آن فیلم را پست و شما را تگ کنند.

دو روز قبل از برگزاری لایو حتماً اطلاع رسانی را شروع کنید.

بعد لایو از مخاطب های تان بخواهید،یک نکته که از لایو یاد گرفتند را استوری کنند و شما را تگ کنند و جایزه بگیرند.

بخش های جذاب از لایو را جدا کنید و آن را پست، آپارات، یوتیوب، نماشا، تماشا منتشر کنید یا در سایت تان بعنوان فایل های دانلودی قرار دهید.در زمان دانلود کاربرها،از آنها اطلاعات شان را بگیرید.

هنگام لایو حتماً از اینترنت سیم کارت استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *