ساخت پیج حرفه ای اینستاگرام

در دوره آموزش اینستاگرام یاد میگیرید چطوری یک پیج حرفه ای برای اینستاگرامتان بسازید.ساخت پیج حرفه ای اینستاگرام کمک خیلی زیادی به افزایش فالور اینستاگرام تان می کند.فرض می کنیم که یک کاربر جدید وارد پیج شما شده است و در حال بررسی پیج شما است تا در عرض چند ثانیه تا چند دقیقه تصمیم بگیرد که پیج شما را فالو کند یا خیر. پس به ترتیب نگاه یک کاربر جدید به پیج شما و به ترتیب اولویت موارد مهم پیج را یک به یک بررسی می کنیم.

نام (زیر عکس پروفایل) و نام کاربری (User Name)

نام و نام کاربری تنها مواردی هستند که اینستاگرام در موقع جستجو در نظر میگیرد،پس بهتر است ، اسم و نام کاربری را با دقت انتخاب کنید.
نام کاربری حتماً باید بصورت انگلیسی باشد و در آن خط فاصله ای وجود نداشته باشد.می توانید از دات و آندرلاین در نام کاربری استفاده کنید.
پیشنهاد می کنم اگر پیج تان شخصی است از نام و نام خواندگی تان و اگر تجاری هست از نام برندتان بعنوان نام کاربری استفاده کنید.در نام (Name) حتماً حتماً بصورت فارسی بنویسید تا وقتی اسم شما را به فارسی جستجو می کنند بتوانند شما را پیدا کنند.بعد از اسمتان سعی کنید کلمه کلیدی کارتان(چیزی که مخاطب های هدف شما آن کلمه را بیشتر جستجو می کنند) را هم به فارسی بنویسید.

تصویر پروفایل مناسب داشته باشید

مهمترین بخش یک پیج تصویر پروفایل آن پیج است. چرا که این تصویر برند و هویت این پیج را می سازد و اگر جذاب و به یادماندنی باشد، فالوور شما می تواند از میان انبوه پیجها که استوری گذاشته اند، به خوبی شما را پیدا کرده و استوری های شما را ببیند. لذا به شدت توصیه میکنیم که اصلاً تصویر پروفایل تان را به صورت مداوم عوض نکنید، چون با اینکار مخاطب شما پیج شما را گم خواهد کرد.

معمولا تصویری بگذارید که بتواند ماهها و حتی سالها روی پیج شما قرار بگیرد. درباره عکس پروفایل باید خدمت شما بگویم که اگر شما یک شرکت، سازمان و در کل هویت حقوقی هستید، می توانید از لوگو و نشان رسمی خودتان استفاده نمایید و اگر پیج شما شخصی است و با هدف برندینگ شخصی ساخته شده است، بهترین تصویر پروفایل عکسی واضح با لبخند یا ژستی به یادماندنی باید باشد.

عکس پروفایل دیگران را ببینید و از نمونه های خوب،ایده بگیرید.
ساخت پیج حرفه ای اینستاگرام

از عکس های باکیفیت و با کادر مناسب استفاده کنید،از عکس هایی که در مهمانی در کنار دوستان گرفتید،استفاده نکنید که قسمتی از بدن دوست تان مشخص باشد.
ساخت پیج حرفه ای اینستاگرام

تصویر پروفایل اینستاگرام ابعاد بسیار کوچکی دارد،پس نباید از عکس هایی که از دوربین بسیار دور است استفاده کرد.چون چیزی در عکس بصورت واضح مشخص نمی باشد.جزییات لوگو کسب و کارتان هم در عکس پروفایل باید تا جایی که امکانش هست حذف گردد و مینیمال باشد.
عکس پروفایل باید روح و احساس داشته باشد.منظور از احساس خوشحال بودن نیست،متناسب با پیج و شخصیت تان،یک حس و حالی داشته باشد.
ساخت پیج حرفه ای اینستاگرام

فاصله سوژه از کادر را رعایت کنید،صورت بعضی از افراد در عکس پروفایل،چسبیده به کادر می باشد و این اشتباه می باشد.
ساخت پیج حرفه ای اینستاگرام

ساخت پیج حرفه ای اینستاگرام

از بکگراند ساده استفاده کنید.نیازی نیست از دکور با جزییات زیاد یا طبیعت استفاده کنید.اگر بکگراند شما مینیمال و ساده نیست و جزییات زیادی دارد،بکگراند را تار کنید.
ساخت پیج حرفه ای اینستاگرام

از عکس های بی ربط و بی معنی استفاده نکنید.

ساخت پیج حرفه ای اینستاگرام ساخت پیج حرفه ای اینستاگرام

بایوگرافی واضح و روشن بنویسید

بعد از عکس پروفایل، مهمترین بخش که یک کاربر جدید آن را نگاه کرده و میخواند بخش بایوگرافی شما است. این بخش شامل یک باکس ۱۵۰ کاراکتری، آدرس، لینک و اطلاعات تماس شما است. در بخش توضیحات بایوگرافی باید به صورت واضح بنویسید که قرار است در صفحه شما چه اتفاقی بیفتد. باید بنویسید چه محصولات و یا خدماتی ارائه میکنید و محتوای صفحه شما چه کمکی به فالوورهای شما در نهایت خواهد کرد؟

برای نوشتن یک بایو خوب باید مراحل زیر را انجام داد:
۱. من کی‌ام؟ (خودت و کسب و کارت رو بگو)
۲. به چه کسی کمک می‌کنم؟ (مشتریات چه کسایی هستن؟)
۳. چه منفعتی بهشون می‌رسونم؟ (محصولت چیه؟)
۴. تفاوت‌هام چیه؟ (مزیت رقابتیت رو بگو) …

بریمبا هم نمونه از بایو خوب را ببینیم:

سلام من ایکس هستم، مدیر سالن اسپا . خوشبختانه ۵ ساله که سالن ما انتخاب اول دخترهای جوون منطقه میرداماده چون فضای سالن ما خیلی شاده و توی یک صندلی همه کارارو براشون انجام میدیم.

سلام من خانم ایکس هستم، میکاپ آرتیست سالن وای. اگه دنبال یک مهمونی جم و جور برای دوران کرونایی هستی، بیا بهت راهنمایی می کنم که چه میکاپ و مو و استایلی رو انتخاب کنی

سلام به مزون ایکس خوش اومدین، اینجا مانتوهای سبک و خنک برای خانم های شاغل می‌دوزیم تا توی محیط کار راحت تر باشید

سلام توی آنلاین شاپ ایکس، ما برای شما که سلیقه مینیمال داری، بهترین برندهای اروپایی رو میگردیم و توی آف برات خرید می کنیم تا با یک بودجه مناسب همیشه استایل باشی

سلام من خانم ایکس صاحب مزون وای هستم، ما برای شما که بجای عروسی میخوای واسه فرمالیته سنگ تموم بزاری، ۲ تا لباس کرایه میدم که عکسای متفاوت بگیری

سلام من آقای ایکس هستم، توی ۳ سال گذشته خانواده هایی که تازه صاحب فرزند شدن، پیش من میان تا از الان واسه هزینه ازدواج و تحصیل فرزندشون برنامه ریزی مالی کنیم

سلام من آقای ایکس هستم، میدونم بعد از دست دادن عزیزت بخار کرونا دچار شک شدی، بی حوصله ای. من بهت کمک می کنم که به زندگی طبیعی برگردی و دوباره درونت احساس شادی کنی

سلام من خانم ایکس هستم، مربی پیلاتس. الان که مدرسه ها تعطیل شده و بچه‌هات بیشتر توی خونه‌ان، به شما برنامه و تمرین میدم با هم ورزش کنید. هم انرژی اونا تخلیه میشه هم شما خیالت از سلامتیشون راحته.

سلام من میلاد اکبری ام و الان بازاریابی و فروش از طریق اینترنت در حال رشده.من بهت کمک می کنم تا کسب و کارت آنلاین کنی و توی اینترنت رشد بدی و  توی این پیج تجربیات خودم رو باهات به اشتراک میزارم.

هایلایت جذاب پیج تان را حرفه ای تر نشان می دهد

هایلایت های مرتب داشته باشید.مرحله بعدی که چشم بازدیدکننده پیج به آن می افتد، بخش هایلایت است. اگر ھیچ هایلایتی در پیج ندارید که یک بخش عالی برای اعتمادسازی و جلب نظر کاربر را از دست دادید! پس حتماً در اولین فرصت هایلایت های مختلف را برای پیجتان بگذارید که چند ایده برای هایلایت را در ادامه خواهم گفت.
و اگر همین حالا روی پیج تان هایلایت دارید اما عناوین و تصاویر کاور هایلایت های شما جذاب و گویا نیست به نظرم از نداشتن هایلایت،خیلی خیلی بدتر است. چرا که هایلایت اینستاگرام ضعیف و زشت حس بی کیفیت بودن مطالب را به کاربر جدید میدهد و احتمال فالو شدن شما به مراتب کمتر میشود.

محتوای ارزشمند با کاورهای جذاب و زیبا داشته باشید

بعد از گذر از هایلایت ها چشم مخاطب روی محتوای شما می افتد و مدام اسکرول می کند تا عنوان و عکس یکی از پست ها او را جلب کند و در نهایت منجر شود که پست را تماشا کند. در درجه اول اگر کاورهای با کیفیت و با عناوین درشت و واضح داشته باشید، کاری میکنید که کاربر پیج شما را بیشتر اسکرول کند و با علاقه همه محتواهای شما را نگاه کند. اما اگر کاور شما زیبا نباشد، امتیاز این مرحله را به احتمال زیاد از دست می دهید و مخاطب از پیج شما خارج می شود. به خصوص اگر عناوین پست های شما شفاف و واضح نباشد و مخاطب در نگاه موضوع اغلب پست های شما را متوجه نشود.

در درجه بعدی هم عنوان شما است که باید جذاب باشد تا مخاطب را به سمت کلیک روی محتوای شما بکشاند و بعد از آن هم اگر پست شما از لحاظ محتوایی برای مخاطب مفید باشد، احتمال فالو کردن شما توسط مخاطب جدید بسیار بالا می رود.

موارد اصلی برای ساخت پیج حرفه ای اینستاگرام خدمت شما بیان شد که با اجرای آن به نتایج خوبی دست پیدا خواهید کرد.

برای آموزش اینستاگرام روی لینک کلیک کنید و اصول فعالیت حرفه ای در اینستاگرام را یاد بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *